Sıkça Sorulan Sorular
4.5G
4.5G çok daha hızlı mobil internet teknolojisi sunan dördüncü nesil mobil iletişim teknolojisidir.
4.5G ile 1 Nisan 2016’dan beri uyumlu cihaz ve sim kartınız ile birlikte çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabiliyorsunuz.
- Video, resim ve dosyaları daha hızlı indirebiliyorsunuz ve paylaşabiliyorsunuz.
- Beklemeden çok daha hızlı ve keyifli online oyun oynayabiliyorsunuz.
- Yüksek görüntü kalitesi ile film ve dizileri full HD izleyebiliyorsunuz.
- Sosyal medyada çok daha hızlı paylaşım yapabiliyorsunuz.
- Cep telefonunuza uygulamaları en hızlı şekilde indirebiliyorsunuz.
- HD+ kalitesinde görüntülü konuşma yapabiliyorsunuz.
DURUM 4.5G yazıp 5555’e göndererek 4.5G servis durumunuzu sorgulayabilirsiniz.
4.5G, 3G teknolojisine göre çok daha hızlı mobil internet sağlayan mobil iletişim teknolojisidir.
- Whatsapp’tan 5 adet fotoğrafı 3G ile 40 saniyede gönderirken 4.5G ile 5.3 saniyede gönderebiliyorsunuz.
- 2 dakikalık bir videoyu 3G ile 80 saniyede, 4.5G ile 2.7 saniyede Facebook’a yükleyebiliyorsunuz.
- Bir uygulamayı App Store veya Google Play Store’dan indirme süresi 3G ile 200 saniye iken, 4.5G ile 26.7 saniye oldu.
4.5G teknolojisi 3G teknolojisine göre (önceki nesil teknolojilere göre) çok daha hızlı
mobil internet sunmaktadır.
4.5G hızı kullanılan cihaz, bulunan coğrafi bölge, hizmet alınan baz istasyonu,
şebeke yoğunluğu ve teknolojik altyapıya göre değişiklik gösterebilir.
4.5G hizmetinden faydalanmak için cihazınızın ve sim kartınızın 4.5G uyumlu olması gerekmektedir. 4.5G yazıp 5555’e ücretsiz SMS atarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilir, cihaz ayarlarınızla birlikte 4.5G kullanmaya başlayabilirsiniz.
Eğer cihazınız 4.5G uyumluysa, sim kartınızı Türk Telekom Mağazalarından ücretsiz değiştirebilirsiniz. Cihazınız uyumlu değilse de 4.5G uyumlu avantajlı cihaz kampanyalarımızdan faydalanabilirsiniz.
Cihazınızda gördüğünüz LTE (Long Term Evolution,) simgesi, 4.5G servisinden faydalandığınız ve 4.5G hızıyla mobil internet kullanımı yaptığınız anlamına gelmektedir. Cihaz tiplerine göre 4G, 4.5G veya LTE olarak görüntüleyebilmektesiniz. Üreticilerin sağladığı ekran bilgileridir. Kullanılan teknoloji de bir fark içermemektedir.
4.5G teknolojisi gereği, görüşmeniz HD+ Görüşme (VoLTE) destekleyen 2 telefon arasında yapılmadığı durumda 3G’den bağlantı sağlanır. Görüşmeniz sonlandığında telefonunuz 4.5G’ye geri dönecektir.
Evet, 4.5G teknolojisini kullanırken arama yaptığınızda 3G şebekesinden bağlantı sağlanır, bu nedenle çağrı başlatma süresi 1-2 saniye uzayabilecektir.
Hayır .WAP APN ayarları 4.5G servisini desteklememektedir. Bunun için “INTERNET AYAR” yazıp 5555 ücretsiz göndererek güncel ayarlarınızla 4.5G servisinden faydalanabilirsiniz.
Hayır. İnternet ve aşım ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacaktır. Tarifenizin standart fiyatı üzerinden ücretlendirilmeye devam edeceksiniz. Bununla birlikte 4.5G ile çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabileceksiniz.
4.5G servisiniz aktif olduktan sonra mevcut tarife ve paketlerinizi 4.5G hızı ile kullanmaya devam edebilirsiniz. Bunun dışında kullanabileceğiniz 4.5G ye özel tarife ve paketlerimiz de bulunmaktadır. İncelemek içintıklayınız.
Hayır. 4.5G servisini ücretsiz açtırabilirsiniz. 4.5G ile yaptığınız kullanımlar internet paketiniz veya tarifenizdeki internet faydasından düşer, internet paketiniz veya tarifeniz yoksa standart ücret üzerinden ücretlendirilirsiniz.
Evet, yapabilirsiniz. 4.5G yi aktifleştirmiş olduğunuz menüden, eski seçiminize geri dönmeniz gerekmektedir.
4.5G teknolojisi ile birlikte mobil internet artık daha hızlı olacak ve müşterilerimiz daha kısa sürede daha zengin içeriklere ulaşabileceklerdir. Bu sebeple daha yüksek kotalı paketlere ihtiyaç duyabilirsiniz.
Hayır, mevcut tarife ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacak olup, aynı şekilde ücretlendirilmeye devam edeceksiniz.
Hayır, konuşma ücretlerinizde bir değişiklik olmayacak olup, mevcut tarifeniz üzerinden ücretlendirileceksiniz.
Bol ve Hızlı 2GB, Bol ve Hızlı 3GB, Bol ve Hızlı 5GB ve Bol ve Hızlı 7GB internet faydası içeren Bol ve Hızlı Portföyü bulunmaktadır. Ayrıca Aylık, 2 Haftalık, Haftalık, 3Günlük ek internet paketlerimizi de inceleyebilirsiniz. İncelemek için tıklayınız
4.5G uyumlu cihaz ve sim kartınızla birlikte “4.5G YURTDISI” yazıp 5555’e sms tarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır.
Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır. Yurtdışı internet paketiniz bulunuyor ise 4.5G hızında da geçerli olacaktır.
Yurtdışında paketten kullanım yapmak için, yurtdışı paketlerimizden alabilirsiniz.
4.5G hızından yararlanmak için yurtdışında anlaşmalı operatörlerde kullanım yapmanız
gerekmektedir.
Telefonunuz otomatik olarak bağlanmaz ise, şebeke seçimini telefonunuzun ayarlar
kısmından yapabilirsiniz.
Dilerseniz ekranlarımızdan iptal işleminizi sağlayabiliriz.
Ya da IPTAL 4.5G YURTDISI yazıp 5555’e göndererek servisinizi iptal edebilirsiniz.
Türk Telekom kapsama haritasından detaylı şekilde inceleyebilirsiniz.
Evet; cihazınızı arada bir (örneğin haftada bir kez) açıp kapatmanız arama kalitesi, düşük sinyal, yavaş veri alımı, uygulamalarda donma/yavaşlama gibi konularda yardımcı olabilir.
Haftada 1 kez cihazınızı 10 dakikalığına kapatırsanız kendisini resetleme ve hafızasını temizleme imkânı sağlarsınız. Ayrıca arka planda açık olan ve kullanmadığınız uygulamaları kapatarak telefonunuzun daha verimli çalışmasını sağlayabilirsiniz.
'IPTAL 4.5G' yazıp 5555'e sms atarak iptal edebilirsiniz.
HD+ Görüşme ve WiFi Arama
HD + Görüşme teknolojisi VoLTE ( Voice Over LTE) olarak adlandırılmaktadır. HD+ Görüşme ses ve görüntülü görüşmelerinizi 4.5G şebekesi üzerinden çok daha yüksek bir ses ve görüntü kalitesiyle gerçekleştirilmenizi sağlayacak bir teknolojidir. Bu teknoloji ile ses kalitesi artık HD+ düzeyine ulaşırken yapılan aramaların başlangıç süresi kısalacaktır.
WiFi Arama Teknolojisi VoWifi ( Voice Over WiFi) olarak adlandırılmaktadır. Şebeke erişiminin kısıtlı olduğu veya olmadığı yerlerde WiFi üzerinden Türk Telekom şebekesine bağlanma olanağı sağlar.
HD+ Görüşme servisinden SIM kartı 4.5G uyumlu ve cihazı VoLTE teknolojisine uygun olan bireysel, kurumsal, faturalı ve faturasız müşterilerimiz yararlanabilmektedir.
WiFi Arama Servisinden mobil hat sahibi bireysel, kurumsal, faturalı veya faturasız müşterilerimiz yararlanabilir. WiFi Arama Servisinden yararlanmak için yine SIM kartınızın 4.5G uyumlu olması ve cihazınızın WiFi Arama teknolojisini destekliyor olması gerekmektedir.
Data hatları, WiFi Arama servisinden yararlanamamaktadır.
Data hatları, WiFi Arama servisinden yararlanamamaktadır. Data paketi kullanımlarınız, mevcut paketiniz üzerinden WiFi Arama servisi dışında kullanılıp, ücretlendirilir.
- HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisinden yararlanabilmek için öncelikle cihazınızın HD+ Görüşme’ye (VoLTE) ve WiFi Aramayı desteklemesi, herhangi bir WiFi ağına bağlı olmanız, SIM kartınızın 4.5G uyumlu olması ve 4.5G servisinizin aktif olması gerekmektedir.
- Cihazınız ve SIM kartınız WiFi Arama ve HD + Görüşmeye uyumlu, 4.5G servisiniz açık ise WiFi Arama servisinizi WIFI ARAMA yazıp 5555’e göndererek ve HD+ Görüşme Servisinizi VOLTE yazıp 5555’e göndererek SMS ile açabilirsiniz.
- Cihazınız ve SIM kartınız uyumlu fakat 4.5G servisiniz kapalı ise, KABUL WIFI ARAMA yazıp 5555’e gönderdikten sonra veya KABUL VOLTE yazıp 5555’e gönderdikten sonra servisi aktif olarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
Evet, WiFi Arama servisi aktif olduğunda HD+ Görüşme servisi de açılır. Çünkü WiFi Arama servisi için HD+ Görüşme servisinin açık olması gereklidir.
Ancak HD+ Görüşme servisi aktif olduğunda WiFi Arama servisi açılmaz.
HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisi için Bayi, Müşteri Hizmetleri, SMS veya USSD kanallarından kayıt/iptal işlemleri gerçekleştirilebilir.
Uyumlu cihaz ve sim kartınızla 4.5G şebekesine bağlı olduğunuz anlarda HD+ Görüşme teknolojisinden faydalanabilirsiniz.
HD+ Görüşme servisinden yararlanabilmek için ses veya görüntülü konuşma yaptığınız kişinin de Türk Telekom abonesi olması ve cihazının uyumlu ve HD+ Görüşme özelliğinin aktif olması gerekmektedir.
WiFi Arama servisinden yararlanabilmek için Türk Telekom mobil abonesi olmanız ve bir WiFi ağına bağlı olmanız yeterlidir. Mobil telefon üzerinden şebekeye ulaşamadığınız alanlarda, bulunduğunuz yerdeki WiFi ağı üzerinden mobil görüşme yapabilirsiniz.
Türk Telekom 4.5G sayfasından cihaz uyumluluğunuzu kontrol edebilirsiniz.
Türk Telekom 4.5G sayfasından cihaz uyumluluğunuzu kontrol edebilirsiniz.
Telefonununuz 4.5G şebekesine bağlı, HD+ görüşme aktif olduğunda yapılan aramalar HD+ görüşme üzerinden yapılacaktır.
WiFi Arama aktif iken, mobil şebekeye ulaşılamadığı durumlarda bulunduğunuz ortamdaki bir WiFi ağına bağlıysanız, WiFi Arama üzerinden mobil görüşmeniz sağlanabilecektir.
4.5G servisine bağlı olmadığınızda görüşmelerinizi 3G veya 2G şebekesi üzerinden gerçekleştirebilir, HD+ Görüşme kullanamazsınız.
WiFi Arama servisinin kullanımı için bulunduğunuz ortamda WiFi ağının olması ve mobil telefon üzerinden mobil şebekeye erişim sağlayamıyor olmanız gerekmektedir.
Evet, katılım ücretsizdir. Kullanımlarınız mevcut mobil tarifenizdeki haklarınız üzerinden gerçekleşir.
Hayır, ücretsiz bir servistir.
HD+ Görüşme Servisi için ek bir servis ücreti alınmadan kullandığı tarife ücretini ödemeye devam edeceklerdir.
WiFi Arama Servisi kullanıcının kendi tarifesi üzerinden ses ve SMS paketlerinden düşülerek kullanılır. WiFi Arama Servisi için ek ücret alınmaz.
HD+ görüşme yapabilmek için görüşmeyi gerçekleştirecek iki kişinin de aynı operatörden hizmet alması gerekmektedir.
WiFi Arama yaparken normal mobil telefonunuzdan arama yapar gibi diğer operatörlerle de görüşme yapabilirsiniz.
Aynı operatörde yer aldığınız kişi de bu teknolojiyi kullanıyor ise, görüşmelerinizi HD+ olarak gerçekleştirebilirsiniz.
Operatör bağımsız olarak, görüşmelerinizi WiFi Arama üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
Telefonunuzun üst kısmında HD+ veya VoLTE yazması durumunda HD+ Görüşme servisiniz aktif ve kullanılabilir durumdadır.
WiFi Servisi için telefonunuzun üst kısmında Apple marka telefonlarda operatör ismi
yanında Wi-Fi yazısı, diğer markalarda ise veya
WiFi
arama ikonlarından biri
görülecektir. Bu durumda WiFi Arama servisiniz aktif ve kullanılabilir durumdadır.
HD+ Görüşme servisini iptal etmek için IPTAL VoLTE yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.
WiFi Arama servisini iptal etmek için IPTAL WIFI ARAMA yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.
Evet, HD+ Görüşme servisini iptal ettiğinizde WiFi Arama servisi de iptal olur. Çünkü WiFi Arama servisi için HD+ Görüşme servisinin açık olması gereklidir.
Ancak WiFi Arama servisini iptal ettiğinizde HD+ Görüşme servisi iptal olmaz.
Evet, internet ayarları kapatıldığında HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi de iptal olur.
HD+ Görüşme veya WiFi Arama servisleri ile tüm servisler kullanılabilmektedir.
HD+ Görüşme veya WiFi Arama servisleri ile Aşmayan Tarifeler hariç tüm faturalı ve faturasız tarifeler kullanılabilmektedir.
WiFi Arama Servisi kullanıcının kendi tarifesi üzerinden ses veya dakika paketlerinden düşülerek kullanılır. WiFi Arama Servisi için ek ücret alınmaz.
Evet, hem kurumsal hem bireysel hatlar HD+ Görüşme ve WiFi Arama servisinden yararlanabilmektedir.
Hayır, data hatları HD+ Görüşme servisinden faydalanamaz.
Evet, müşteri hizmetleri aracılığıyla her iki servisin de aktivasyonu yapılabilir.
Kullanıcıların kendi tarifesi üzerinden dakika paketlerinden düşülerek kullanılır.
Hayır, mevcut tarifenizin ses ve SMS aşım paket ücretlendirmesine göre ücretlendirilirsiniz.
HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisini mevcut ses paketiniz ile birlikte kullanabilirsiniz.
Hayır, daha hızlı bir tüketim olmayacaktır.
HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisinde internet hakkınızdan bir kullanım yapılmayacaktır.
Hayır, internet hızınız etkilenmeyecektir.
Evet, mevcut SMS paketinizden düşecek şekilde SMS atabilirsiniz.
Evet, yine mevcut paketinizden düşmek üzere görüntülü görüşme de yapabilirsiniz.
Faturalı hatlar için fatura ödememe, faturasız hatlar için eksik evrak, kötü niyetli kullanım gibi durumlarda aboneler teknik ismi hotline / suspend olan Kısıtlı Abone durumuna geçerler. Müşteri hotline (tek yönlü kısıtlama) durumundaysa, çağrı ve SMS alabilir fakat çağrı yapamaz, SMS atamaz, data kullanımı gerçekleştiremez. Müşteri suspend (çift yönlü kısıtlama) durumundaysa, çağrı ve SMS alamaz, çağrı yapamaz, SMS atamaz, data kullanımı gerçekleştiremez.
WiFi Arama yurtdışı kullanımlarında ek bir ücret alınmaz. Mobil abone yurtdışına çıktığı anda Tarifen Yurtdışında servisi aktif durumdaysa, gün içerisinde herhangi bir mobil kullanım yaptığında hattına 39 TL Tarifen Yurtdışında servisi standart günlük kullanım ücreti yansıyacaktır.