Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Hat Dondurma

Geri Dön

Aşağıda belirtilmiş olan nedenlerden dolayı geçici olarak internet erişimine ihtiyaç duymayan abonelerimizin, faydalanacağı bir hizmettir.

  • Geçici süreliğine yurt içi/ yurt dışı seyahat
  • Askerlik
  • Yaz tatili / Okulların kapanması
  • Ekonomik nedenler
  • Evde / işyerinde kullanıcı kalmaması
  • Nakil / Taşınma
  • Çocuklarla ilgili nedenler

Bu hizmetten ADSL, VDSL, Yalın İnternet paketleri yararlanabilir.

Evet, Süreli İnternet , HEPNET ve HAZIRNET paketleri dondurulamaz.

TTNET Alo ile hat dondurma hizmeti verilebilmektedir. İnternet ve TTNET Alo kullanıyorsanız sadece TTNET Alo hat dondurma yapamazsınız. İkisini birden dondurabilir ya da sadece internet dondurup TTNET Alo’yu açık bırakabilirsiniz.

İnternet ve TTNET Alo birlikte dondurulduğunda, hat dondurma kalan gün sayısı hangi üründe küçük ise, o kadar gün hat dondurulabilir.

Hat dondurma işlemi ücretsizdir.

Hat dondurma işlemi Türk Telekom Ofislerinden ve 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetler’nden yapılabilir. Bu işlem için hat sahibinin kendisinin başvuruda bulunması gerekir.

Hat Dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık internet erişim ücreti alınmayacaktır. İnternet erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit, kota aşım ücretleri, hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalanacaktır.

Evet, her hattınız için ayrı dondurma talebinde bulunmalısınız.

Hattınız donmuş durumdayken herhangi bir işlem yapamazsınız, öncelikle hattınızı açtırmanız gerekir.

Hattın açılma zamanı ise 180 günlük süreyi aşmayacak şekilde abonelerimiz tarafından belirlenir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.

Hattın açılma zamanı, hattın dondurulmuş şekilde kaldığı toplam süre 180 günü geçmemek ve bir sonraki yıla sarkmamak şartıyla ötelenebilir ya da öne çekilebilir. Bunun için de Türk Telekom Müdürlüklerine veya 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetlerine başvuruda bulunmak gerekir.

Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 180 günü aşmayacak şekilde faydalanabilir.

Kullanılmayan süre ilk hat dondurma tarihinden itinaren 1 yıl içinde kullanılabilir.

Kampanyalı aboneliklerde indirim döneminde hat dondurma yapılabilmektedir. Ancak, bu durumda hat dondurma işlemi yapmış abonelerin taahhüdünün sona erme tarihine, abonenin hattını dondurduğu süre kadar ekleme yapılır. Ekleme yapılan bu dönemde, abone indirimli ücretten değil, yürürlükteki tarifeden ücretlendirilecektir.

Örneğin, kampanyası 01 Ocak 2014'de bitecek bir abonenin, indirim döneminde 60 gün hat dondurma işlemi yapmış olması halinde, taahhüt sona erme tarihi 01 Mart'a ertelenecektir. Hat dondurmada ay değil, gün hesabı yapılmaktadır.

Hat dondurma işlemini yapmış abonelerin taahhüt dolma zamanı, kullandığı hat dondurma süresi kadar ötelenir.

Örneğin, kampanyası 20 Haziran 2011’da bitecek bir abonenin, 60 gün hat dondurma işlemi yapmış olması halinde, kampanya taahhüt tamamlanma zamanı 19 Ağustos olarak değişir. Hat dondurmada ay değil, gün hesabı yapılmaktadır.

Ücretli Katma Değerli Servisler’de hat dondurma işlemi geçerli değildir. Abonelerimiz bu servisleri bağlantı adresi dışında bir internet erişimi üzerinden de kullanmak istemiyorsa bu servisler iptal ettirilmelidir.

Hat dondurma dönemi içinde, kullanılmayan zamanlar için internet erişim ücreti bir sonraki faturada iade edilir.

Müşterinin hat dondurma dönemindeki kotası hat dondurmadığı dönem ile sınırlıdır. Örneğin; 6 GB kotalı paket kullanan bir abone ayın 15’inde hat dondurma hakkından yararlandığında aylık kullanım ücreti olarak kullandığı kısmı ödeyecek ve aylık kotasıda 3 GB olacaktır. 3 GB’nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır.

6 GB kotalı paket kullanan bir abonenin hattım ayın 15’inde açıldığında, ay sonuna kadar kullanım hakkı 3 GB olacaktır. 3 GB’nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır.

Hat dondurulduğunda, aylık internet erişim ücreti faturalandırılmaz. Bunun dışında yer alan taksitler veya kullanılan Katma Değerli Servis ücretleri TTNET faturasında yer alır. Hat dondurma sürecinde faturalar düzenli olarak ödenmelidir. Ödenmemesi durumunda müşterinin hat dondurması iptal edilir ve hattı borcundan dolayı kapatılır. Belirtilen sürelerde faturaların ödenmemesi durumunda abonelik iptali yapılır.

Borcundan dolayı kapalı olan bir internet hattı için dondurma işlemi yapılamaz. Faturalar ödendikten ve hattın açılması sağlandıktan sonra hat dondurma işleminden faydalanılır.

Evet, hat dondurma işlemi gerçekleştirilebilir ama 2 aylık fatura ödenmezse hat otomatik olarak açılır ve kapamaya girer. Hat dondurma işleminde faturalandırma devam eder, sadece ADSL erişim ücreti faturalandırılmaz. Bu durumda ADSL erişim ücreti dışında çıkacak ücretler faturalandırılır ve abone bu faturaları ödemekle yükümlüdür. Ödenmeyen faturalar yüzünden hat çözülür ve kapamaya girer. Faturalandırma da bu esnada devam eder.

Hat dondurma hakkını kullanmış olan müşteri bu servisimizi ilk hat dondurma tarihinden itibaren 1 yıl geçtikten sonra yeniden kullanmaya başlayabilir.

Hat Dondurma işelmini Kurumsal/Tüzel müşteriler yapabilir. Bu taleple gelen müşteriler TT Ofisten hat dondurma işlemini gerçekleştirebilirler.

Tivibu Ev hizmeti internet hattının aktif olması durumunda çalışır. Bu yüzden kullanılamaz.

Hat dondurma talebi alındığı andan itibaren geçerlidir. Abone dondurmanın açılacağı tarihi belirleyebilir.