Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

TTNET ADSL

Her gereksinime hitap eden TTNET ADSL paketlerinden size en uygun olanını seçin, TTNET ADSL ile yüksek hızda internet erişim hizmetini kesintisiz alın.

Geri Dön

Asymmetric Digital Subscriber Line sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı), mevcut telefonlar için kullanılan bakır teller üzerinden yüksek hızlı veri, ses ve görüntü iletişimini aynı anda sağlayabilen bir modem teknolojisidir. TTNET, ADSL ile internet kullanıcılarına aşağıdaki faydaları sağlıyor;

  • Yüksek Hızda Kesintisiz İnternet Erişimi

    ADSL internet kullanıcılarına minimum (1 Mbps)

    Maksimum 16384 Kbps (16 Mbps) arasında mevcut paketlerde alternatif hız seçenekleri sunar,

  • 24 Saat Kesintisiz Bağlantı

    ADSL, İnternet kullanıcılarına sürekli bağlantı olanağı sağlar.

  • Aynı Telefon Hattı Üzerinden İnternet ve Konuşma

    ADSL, İnternet kullanıcılarına aynı telefon hattı üzerinden ikinci bir telefon hattına gerek kalmadan aynı anda İnternet erişimi ve telefonda konuşma olanağı sağlar.

  • Size Özel Hat

    ADSL kullanıcıları kendilerine ayrılmış olan özel bant genişliğini kullanırlar. İnternete erişirken telefon hattının meşgul olması gibi bir durum söz konusu olmaz.

  • Sayısal Teknoloji

    ADSL, İnternet kullanıcılarına sayısal teknolojinin sağladığı tüm olanakları sunar. İnternete bağlanamama ve kesinti gibi durumlar ortadan kalkar. Sayısal teknoloji farkıyla İnternet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımına olanak sağlar.

  • 7 gün 24 saat Müşteri Hizmetleri desteği

    7 gün 24 saat 444 0 375'ten TTNET Müşteri Hizmetleri desteği sağlanmaktadır.

ADSL hizmetinden yeni abone olacak tüm bireysel ve kurumsal müşteriler yararlanabilir.

TTNET ADSL hizmeti ve tercih edilen ADSL paketine abonelik için Türk Telekom Ofisleri'nden, TTNET Bayileri'nden, 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'nden, 6606'ya kısa mesaj göndererek veya TTNET Online İşlem Merkezi'nden başvurulabilir.

ADSL hattı, başvuru tarihinden itibaren 2 ile 15 gün arasında tesis edilir.

  • İnternet Hizmet Numarası: Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 18 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden önce abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.
  • Fatura Hesap Numarası: Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 701 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden sonra abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.

Abonelik başvurusu sırasında verilen kullanıcı adı ve şifresi, modem kurulum işlemlerinde ve TekŞifre oluşturulurken kullanılmaktadır.

TTNET Satış Noktaları'ndan, 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'nden veya TekŞifre'niz varsa TTNET Online İşlem Merkezi'nden öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adınının unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;

Kullanıcı adınızı unuttuysanız 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adınızı değiştirmek için ise bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne müracaat edebilirsiniz. Kullanıcı adı değişikliği için ADSL müşterisi tarafından şahsen veya vekaletle başvuru yapılması gerekmektedir. Değiştirme işlemi ücretli olup bir sonraki dönem TTNET faturasına yansıtılır.

Şifrenin unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;

Şifrenizi unuttuysanız, 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilirsiniz. Şifrenizi değiştirmek için ise ADSL Kota Sorgulama sayfasına girerek, şifrenizi değiştirebilirsiniz.

444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri’ni arayarak veya bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne giderek adresinizi değiştirebilirsiniz. Adres değişikliği başvurusu ADSL hattı müşterisi tarafından ve kimlik ibrazı ile yapılabilir.

ADSL hattınızın bağlı olduğu sabit telefon numarasını değiştirmek için Türk Telekom Ofisleri’ine müracat etmeniz gerekmektedir.

Aynı daire içinde, birden fazla bilgisayarda kullanabilir. Ancak bağlantı hızı, birden fazla bilgisayar bağlanması durumunda düşebilir. Bağlantı paketindeki hız, tek bilgisayar için geçerli olan maksimum hızı belirtmektedir.

ADSL hizmetinin başka bir daire veya işyerindeki kullanıcılar ile paylaşılması yasal değildir.

Aylık kotanın kullanılan kısmı, www.ttnet.com.tr’de “Kota Sorgulama” alanından, kullanıcı ismi ve şifre ile giriş yapılarak takip edilebilmektedir.

ADSL hattı tesis edildiğinde, aksi belirtilmemişse internet'e Dinamik IP ile bağlanılır (IP numarası, Internet'e giren herkese sistem tarafından verilen kimlik numarasıdır).

Bilgisayarına uzaktan erişim yada bir web sayfası yayımı olanağı isteyen kullanıcının Statik IP sahibi olması gerekir (Örneğin:Video konferans, Uzak Masaüstü Yönetimi, Oyun Sunucusu v.b. işlemlerde). Yani Statik IP adresi alınması durumunda yapılan her bağlantı için aynı IP adresi alınacaktır.

ADSL hizmeti ile beraber sadece bir adet statik IP adresi alınabilir.

Download İnternetten dosya indirme hızını, upload dosya yükleme hızını gösterir.​

ADSL paketleri ile sunulan hızlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

Paket Adı Download Hızı Upload Hızı
1Mbps 1GB 1 Mbps 256 Kbps
1Mbps 2GB 1 Mbps 256 Kbps
ULTRANET6 16 Mbps'ye kadar 800 Kbps
ULTRANET LİMİTSİZ 16 Mbps'ye kadar 800 Kbps

ADSL hizmeti ile sunulan internet paketlerinde erişim hızı olarak belirtilen hızlar, bağlantı yapılan yerde ulaşılabilecek maksimum hızı ifade etmektedir. Telefon hattı müşteriye ayrılmış olmakla birlikte, internet erişim hızı, telefon altyapısının kalitesine göre, özellikle yoğun kullanımın olduğu saatlerde, ifade edilen maksimum hızların altına düşebilmektedir. İnternet erişimi, telefon hattından, İnternet servis sağlayıcısına ulaşana kadar aşağıdaki faktörlerden etkilenir;

  • Kullanılan Bilgisayarın Durumu: Kullanılan bilgisayarın konfigürasyonu ve durumu internet kullanımını etkiler. Örneğin, bilgisayara interneti kullanan bir virüs bulaşmışsa, bu virüsle interneti paylaşmak durumunda kalınır. Bu durum kullanım hızını düşürür. Ya da bilgisayarda yüklü olan bazı programlar güncel sürümlerini internetten otomatik olarak yüklemesi için ayarlandıysa, bu yükleme sırasında internette gezinti hızı yavaşlayabilir.
  • Aynı hat üzerinden kullanım yapan kullanıcı sayısı: Aynı bağlantı üzerinden birden fazla kullanıcı tarafından kullanım yapılması durumunda bağlantı hızı düşecektir.
  • Telefon Hattının Kalitesi: Telefon hattı, ADSL erişiminin kalitesini belirleyen en önemli etkenlerden biridir. Telefon hattı olarak döşenmiş olan bakır kablo, ince bir kablo ise aynı anda daha az veri taşınır. Kabloda olabilecek etkileşimlerden ya da başka sebeplerden kaynaklı gürültüler, ADSL erişiminin yavaşlamasına ya da sağlanamamasına sebep olabilir.
  • Telefon Santrallerindeki Yoğunluk: Telefon santrallerindeki yoğunluk, müşterinin veri trafiği, İnternet servis sağlayıcının İnternet bulutuna ulaşamadan sıkışmasına ve yeterli veriyi sağlayamamasına sebep olur.
  • Telefon Santraline Uzaklık: ADSL, uzaklık arttıkça hızın azaldığı bir iletişim teknolojisidir.
  • Telefon Santrallerinde Kurulu Merkezi ADSL Cihazlarının Performansı: Kullanılan merkezi cihazların performansı, ADSL erişiminizin hızını ve kesintisizliğini etkiler.
  • ADSL Modem/Router'ın Performansı: Kullandığınız cihazın performansı, ADSL erişiminizin hızı ve kesintisizliğini etkiler.

İnternet paketinin hızı, kullanıcının kullanım sıklığına göre değişmemektedir.

ADSL İlk Yardım sayfamızda yer alan yardım videolarından destek alabilirsiniz. Ya da 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak destek alabilirsiniz.

Evet. TTNET ADSL hizmeti ile tüm iletişim hizmetleri (Tivibu Ev, Tivibu Web, Tivibu Cep, 3G Mobil İnternet, TTNET Alo) ve Katma Değerli Servisler’i (TTNET Vitamin, TTNET Müzik, TTNET Güvenlik, TTNET Aile Koruma Şifresi, TTNET WiFi, ...) kullanılabilir.

Evet. Paket değişikliği yapılabilir. Ancak herhangi bir kampanyada taahhüt devam ediyor ise paket değişikliği işleminde;

  • Kampanya indirim dönemi devam ediyorsa sadece kampanyaya dahil aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir,
  • Kampanya indirim dönemi tamamlanmış ise kampanyaya dahil olan veya olmayan aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir.

Evet. Mevcut internet müşterileri diğer hizmet türleri ile sunulan internet paketlerine geçiş yapabilir. Geçiş durumunda hizmet türüne bağlı olarak ek ücretler oluşabilecektir.

Yalın internet hizmeti ile sunulan tüm internet paketlerine geçiş nedeniyle oluşacak ek ücretler;

  • TTNET Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL
    (TTNET Yalın FİBERNET Hizmeti için aylık 18 TL)
  • TTNET Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 8 TL

(fiyatlara tüm vergiler dahildir)

TTNET HİPERNET paketlerine geçişlerde ek ücret yansımamaktadır (TTNET Yalın HİPERNET paketleri için yukarıda belirtilen ücretler yansıyacaktır).

İnternet hizmetinde kampanyası devam eden müşteriler ise, kampanya koşullarına bağlı olarak TTNET Yalın İnternet hizmetine geçebilir. Geçiş yapılabilen kampanyalar için mevcut kampanya koşulları aynı şekilde devam eder.

Hayır. İnternet'ten TTNET Yalın İnternet'e geçişte hizmet numarası değişmez.

İlk fatura, abonelik başlangıç tarihini takip eden ay başında düzenlenir. İlk faturada yer alacak ücretler;

  • Abonelik başlangıç tarihinden ilk faturalama dönemine kadar olan kullanım bedeli
    • Kampanyasız müşteriler için yürürlükteki TTNET ADSL paketinden hesaplanır,
    • Kampanyalı müşteriler için abone olunan internet paketinin kampanyadaki indirimli ücret üzerinden hesaplanır
  • Aktivasyon (bağlantı) ücretinin ilk taksidi,
  • Modem satın alan müşteriler için, modem ücretinin ilk taksidi,
  • Kotalı paket müşterileri için varsa kota aşım ücreti.

ADSL hizmet talebinize istinaden bağlı olduğunuz telefon santralinde fiziksel olarak bir işlem yapılmaktadır. Bu nedenle 4 TL taksitle 12 ay boyunca TTNET faturasına yansıtılacak şekilde bağlantı ücreti alınmaktadır.

İnternet nakil işlemi Türk Telekom Ofisleri veya TTNET Bayileri'nden ya da 444 0 375 Müşteri Hizmetlerinden yapılabilmektedir. Nakil yaptırmak isteyen müşteri veya vekalet verdiği kişi, kimlik belgesi ile başvuru yapabilir. Sabit telefon hattı da yeni adrese taşınmak isteniyorsa, ADSL hizmetinin naklinin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle sabit telefon hattının naklinin tamamlanması gerekir. Nakil işleminde müşterinin nakil adresinde bulunması gerekmektedir. Nakil işlemi ortalama 2, maksimum 15 gün içinde tamamlanmaktadır.

Nakil hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

İnternet aboneliğini isteğe bağlı olarak devretmek isteyen müşterinin, devralmak isteyen kişiyle birlikte Türk Telekom Ofis veya TTNET Bayi'lerine başvurması gerekir. ADSL hizmetinin devri için internetin bağlı olduğu sabit telefon hattının da aboneliğini devir almak isteyen müşteriye devredilmesi gerekmektedir. Kampanyalı abonelerin devir işleminde kampanyaya özel bir koşul bulunmuyorsa devir sonrası taahhüt durumu korunur. Devir işlemi ücretli olup, internet hattı borç nedeniyle kapalı olan müşterilere ödeme gerçekleşinceye kadar devir işlemi yapılmaz.

Devir hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

Evet, 1 Şubat 2014 tarihi itibariyle isteğe bağlı devir işlemlerinden işlem başına vergiler dahil 15 TL ücret alınmaktadır. Bu ücret, internet hattını devir alan abonenin devir işlemleri tamamlandıktan sonraki ilk faturasına yansıtılacaktır. Veraseten devir işlemlerinden ücret alınmamaktadır.

Hat dondurma işlemi, Türk Telekom Ofislerinden ve 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'nden hat sahibinin bizzat başvurusu ile yapılabilir. Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 6 ay (180 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.

Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık internet erişim ücreti alınmaz. İnternet erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit,hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalandırılır.

Hat dondurma hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak için devreye alınan bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında adil kullanım uygulaması bulunan internet paketlerinde; paket bazında farklı adil kullanım noktaları uygulanmaktadır. Ay içinde adil kullanım noktasına ulaşıldığında müşterilerin bağlantı hızları düşürülerek, henüz o kotaya ulaşmamış diğer müşterilerin hızlı bağlantı hizmeti alması sağlanmaktadır.

Adil kullanım noktası sunulan internet paketlerine göre değişiklik göstermektedir. Paket bazında uygulanan adil kullanım noktaları'nı öğrenmek için tıklayın.

İnternet paketlerine göre değişen adil kullanım noktası'nın ay içinde aşılması durumunda ay sonuna kadar internet erişim (download) hızı ADSL ve VDSL paketleri için 3 Mbps olarak, ; fibernet paketleri için 3 Mbps olarak uygulanmaktadır. Takip eden aya girildiğinde müşteri mevcut paketi ile sunulan erişim hızı ile kullanıma devam edebilecektir. Bulunulan ay içinde adil kullanım noktasının aşılmaması durumunda erişim hızında herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

Aboneliğin başladığı ilk aydan itibaren adil kullanım uygulamasına (her takvim ayı için geçerli olmak üzere) başlanacaktır.

Adil kullanım uygulamasına upload (yükleme) kullanımları dahil değildir. Sadece download (indirme) kullanımları dahildir.